Czytaj więcej o wydarzeniu
Program
André Previn
Trio na obój, fagot i fortepian
Francis Poulenc
Trio na obój, fagot i fortepian
Heitor Villa-Lobos
Duet na obój i fagot W535
Ludwig van Beethoven
Trio na obój, fagot i fortepian op. 11
Wykonawcy
Alicja Matuszczyk – obój
Grzegorz Popławski – fagot
Dagmara Niedziela – fortepian
Słowo „Gassenhauer” oznaczało w czasach Beethovena melodię, którą nucą wszyscy, uliczny szlagier, o którego pochodzeniu dawno zapomniano. Temat finałowych wariacji Tria op. 11 pochodzi z popularnej w ostatnich latach XVIII wieku opery Josepha Weigla L’amor marinaro ossia Il corsaro. Kto o niej dziś pamięta?
Trio na obój, fagot i fortepian Jeana Françaix, napisane w 1994 roku, zdaje się spojrzeniem wstecz, na międzywojenny Paryż. Françaix przez całe życie był nieugięty w swoim neoklasycyzmie. Paryskiego ducha pragnął także przywołać w swoim Triu, napisanym w tym samym roku, André Previn, nawiązując do kompozycji Francisa Poulenca z lat 20.
Z gąszczu odniesień wyłania się jak samotna araukaria Duet na obój i fagot Heitora Villi-Lobosa z 1957 roku. Brazylijski twórca pokazuje w nim swój niezwykły kontrapunktyczny kunszt włączony w indywidualny styl.
Adam Suprynowicz
Czas trwania koncertu: ok. 90 minut
André Previn
Trio na obój, fagot i fortepian
Francis Poulenc
Trio na obój, fagot i fortepian
Heitor Villa-Lobos
Duet na obój i fagot W535
Ludwig van Beethoven
Trio na obój, fagot i fortepian op. 11
Wykonawcy
Alicja Matuszczyk – obój
Grzegorz Popławski – fagot
Dagmara Niedziela – fortepian
Słowo „Gassenhauer” oznaczało w czasach Beethovena melodię, którą nucą wszyscy, uliczny szlagier, o którego pochodzeniu dawno zapomniano. Temat finałowych wariacji Tria op. 11 pochodzi z popularnej w ostatnich latach XVIII wieku opery Josepha Weigla L’amor marinaro ossia Il corsaro. Kto o niej dziś pamięta?
Trio na obój, fagot i fortepian Jeana Françaix, napisane w 1994 roku, zdaje się spojrzeniem wstecz, na międzywojenny Paryż. Françaix przez całe życie był nieugięty w swoim neoklasycyzmie. Paryskiego ducha pragnął także przywołać w swoim Triu, napisanym w tym samym roku, André Previn, nawiązując do kompozycji Francisa Poulenca z lat 20.
Z gąszczu odniesień wyłania się jak samotna araukaria Duet na obój i fagot Heitora Villi-Lobosa z 1957 roku. Brazylijski twórca pokazuje w nim swój niezwykły kontrapunktyczny kunszt włączony w indywidualny styl.
Adam Suprynowicz
Czas trwania koncertu: ok. 90 minut